niedziela, 18 stycznia 2009

Przesyłki przez PKS i konduktorskie w PKP

Nie wiem czy wiecie, ale przez PKS i PKP można nadawać przesyłki. Fajnie nie? Bo szybko i wiesz o której paczuszka do ciebie dojdzie. Nie wiem ile to kosztuje w PKS-ie, ale za pocztę konduktorską płacimy 10 ziko od przesyłki. Drogo, no ale np. przesyłka z Warszawy dochodzi do ciebie w godzin siedem. Dobra wszystko fajnie, kolorowo. Jest takie jedno ograniczenie, że wartość paczki nie może przekraczać czterdziestokrotnej opłaty za przewóz. I się ku**a nie dziwię. Z odbieraniem przesyłki na PKS nie miałem nigdy większych problemów, aż do wczoraj kiedy neoplan przyjechał za wcześnie, pobiegłem więc na bazę i tam się dowiedziałem, że kierowca będzie jutro odjeżdżał do Łodzi o godzinie 10:00 no to przyszedłem w pół do, a dziadzia drajwer do mnie z bezczelnym tekstem, że wyrzucił i żebym poszedł zobaczyć na śmietniku czy jeszcze leży, postękał, postękał i paczkę mi dał, nie wiem po co była ta gadka. I nie wiem też dlaczego te paczuszki nie są odkładane do jakiegoś depozytu w bazie PKS-u, no naprawdę nie mam pojęcia. Co innego było kiedy odbierałem paczkę przez PKP na dworcu w Słupsku. Pociąg podjechał wchodzę do przedziału w którym te paczki są wydawane i mówię jak ona mniej więcej wygląda ( mówiono mi, że ma to być karton po butach w jakiejś reklamówce renomowanej firmy. ) więc patrze, jest, biorę, podpisuję jakiś kwitek bzdetny, a konduktor do mnie: "Tu jeszcze coś leży, to też chcesz?". Spoko wziąłem, bo nie było czasu żeby zastanawiać się czy to także należy do mnie. Na dworcu oczywiście wyrzuciłem to na śmieci bo i po co mi to. To się nazywa powierzyć coś komuś. I jeszcze ta cała walka o pomostówki...

3 komentarze:

  1. 25 ZIKO !!!
    echh :<
    buzi :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nadawałem parę razy przesyłkę za pośrednictwem tej usługi i nie narzekam. Przeważnie rzeczy, które wysyłam, staram się dobrze zabezpieczyć. W tym celu używam folii pęcherzykowej https://somax.eu/288-papiery-pakowe-i-folia-pecherzykowa do owijania przedmiotów oraz odpowiedniego kartonu (grubego). W ten sposób mam pewność, że dana rzecz nie uszkodzi się podczas transportu.

    OdpowiedzUsuń